Twaalfde rozencompliment voor Lieve Initiatieven

Door Haico Offermans op 3 december 2021

Brunssum barst van de vrijwilligers die, zonder daar iets voor terug te vragen, de handen uit de mouwen steken. Een van die initiatieven, met de toepasselijke naam ‘Lieve Initiatieven,ontving op donderdag 2 december het twaalfde Rozencompliment van de Partij van de Arbeid Brunssum.

De drijvende kracht achter Lieve Initiatieven is Saskia Jansen-Jacobs. Saskia besefte zich in maart 2020, toen het ontvangen van bezoek vanwege Covid-19 niet meer vanzelfsprekend bleek, dat er dichtbij huis heel veel mensen zijn die daardoor hard geraakt worden. Ouderen in verzorgingshuizen en mensen, die niet zelfstandig kunnen wonen en zonder dagbesteding kwamen te zitten, dreigden in een sociaal isolement terecht te komen. Zij legde de combinatie toen met alle kinderen, die thuis kwamen te zitten vanwege de schoolsluitingen. En dus bedacht ze dat ze de knutselwerkjes en tekeningen, die al deze kinderen konden maken, zou gaan bezorgen in verzorgingstehuizen en andere woonvormen. Om zo al deze lieve mensen een hart onder de riem te steken. Lieve Initiatieven was geboren

Sindsdien heeft Saskia met een aantal vrijwilligers talloze tekeningen, kleurplaten, knutselwerkjes en handgeschreven kaartjes mogen bezorgen bij ouderen en mensen die begeleid wonen in Brunssum en omstreken. Vaak in combinatie met vers gebakken wafels of iets anders lekkers.

Vorig jaar organiseerde Lieve Initiatieven een grote kerstkaartenactie. Zo werden meer dan 1000 kerstkaarten, knutselwerkjes en attenties ingezameld en bezorgd. En omdat Covid-19 ons sociaal leven nog steeds ernstig beperkt, is er ook dit jaar weer zo’n kerstkaartenactie.

Wil jij jouw steentje bijdragen? Een kerstkaartje is zo geschreven en kan nog tot 17 december in de speciale brievenbus bij Albert Heijn Kleijnen aan de Akerstraat-Noord in Hoensbroek worden ingegooid. En kijk vooral ook eens op de Facebook-pagina van Lieve Initiatieven. Daar kun je het laatste nieuws en alles over aanstaande acties, waar Saskia en haar team van vrijwilligers zich voor inzetten, terugvinden. Heb je wat minder tijd, maar wil je dit geweldige initiatief toch ondersteunen kun je eventueel ook een donatie achterlaten via:

Partij van de Arbeid Brunssum heeft bewondering voor alle vrijwillige inzet die nu al bijna 2 jaar gepleegd wordt. Het minste dat we terug kunnen doen, is Saskia en Lieve Initiatieven daarvoor bedanken en haar steunen. En hoe kan dat nou beter dan met een bos rode rozen?!

Haico Offermans

Haico Offermans heeft altijd een luisterend oor voor iedereen, omdat elk verhaal iets bijzonders vertelt. De afgelopen periode ( 2015-2017) heeft Haico als wethouder bewezen hoe hij Brunssum een beetje mooier heeft gemaakt. Hij wil daar graag samen mee verder gaan. Zijn doel voor Brunssum: Haico wil de verduurzaming van onze gemeente voortzetten. Bijvoorbeeld in

Meer over Haico Offermans