Elfde rozencompliment voor Henri Ummels

Door Haico Offermans op 1 maart 2021

Brunssum barst van de vrijwilligers die, zonder daar iets voor terug te vragen, de handen uit de mouwen steken. Een van hen – Henri Ummels – ontving op zaterdag 27 februari het elfde Rozencompliment van de Partij van de Arbeid Brunssum aangeboden.

Terwijl Henri een grote groep vrijwilligers bij elkaar had weten te brengen om het Mijnspoorpark (tussen Wieënweg en Karel Doormanstraat) te gaan upgraden, kreeg hij als blijk van waardering een prachtige, rode plant uit handen van fractievoorzitter Haico Offermans en een afvaardiging van fractie en bestuur. Na de overhandiging staken de leden van de van de Partij van de Arbeid Brunssum uiteraard zelf ook nog de handen uit de mouwen om samen met heel veel buurtgenoten te helpen met het aanplanten van de fruitbomen, fruitstruiken en het ophangen van nestkastjes.

Naast zijn vrijwilligerswerk voor Buurtnetwerk Zuid barst Henri van de ideeën om Brunssum Zuid nog mooier te maken. Zo ruimt hij niet alleen zwerfafval op met buurtgenoten, maar trekt hij ook samen met de gemeente Brunssum op om een lokale en zelfs regionale campagne op te tuigen om zwerfafval te voorkomen. Een man kortom, die dit elfde Rozencompliment meer dan verdient. “We hopen dat alle plannen, die Henri bedenkt, waarheid mogen worden. Aan zijn inzet zal het in ieder geval nooit liggen,” volgens Haico Offermans.