PvdA Brunssum opent Meldpunt Zonnepanelenproject

Door Haico Offermans op 6 december 2022

Op 23 november ontving de gemeenteraad een raadsinformatiebrief met als onderwerp ‘Deelnamestop Zonnepanelenproject’.
Hierin valt te lezen dat het per 24 november niet meer mogelijk is om nieuw deelnemer te worden aan het Zonnepanelenproject Parkstad.
Verder valt er als verklaring voor de deelnamestop te lezen: “Anno 2022 is er een hoop veranderd ten opzichte van de startsituatie in 2017. Een aanzienlijke stijging in materiaalkosten en toenemende krapte op de arbeidsmarkt hebben ertoe geleid dat de met Volta in de aanbesteding overeengekomen prijsstelling volgens Volta verliesgevend is geworden.”
( zie ook deze link: https://parkstad-limburg.nl/2022/11/23/marktontwikkelingen-nopen-tot-deelnamestop-zonnepanelenproject-parkstad/)

Nog voordat de gemeenteraad de hierboven bedoelde raadsinformatiebrief ontving, meldden zich al bewoners van onze gemeente bij de Partij van de Arbeid Brunssum met klachten over de dienstverlening van Volta.

In het kader van dit bericht, heeft Partij van de Arbeid Brunssum vragen gesteld aan het college en openen zij een meldpunt Zonnepanelenproject.
Heb jij een klacht? Of ben je benieuwd wat de deelnamestop voor jou betekent?
Deel deze met ons via [email protected] of kom naar onze openbare fractievergadering op 14 december 2022 in Café Rumpenerhof.
De koffie staat vanaf 19.30 uur voor je klaar!