Motie actualisering accomodatiebeleid

Samen met de VVD ingediend tijdens de raadsvergadering van 10 december 2019

De gemeenteraad van Brunssum bijeen op 10 december 2019, gelezen het voorstel Integraal accommodatiebeleid; Gemeenteblad 2019/21 (versie 3).

Constaterende dat:

• de gemeente nog geen actueel, integraal accommodatiebeleid heeft dat aansluit bij de laatste ontwikkelingen;
  • de gemeente veel geld besteedt aan het gemeentelijk vastgoed zonder dat hier eenduidige en adequate sturing op plaatsvindt;
  • de startnotitie om te komen tot een actueel, integraal accommodatiebeleid dateert van januari 2017;
  • de gesprekken met betrokken verenigingen en andere stakeholders dateren van medio 2017.

Overwegende dat:

• Brunssumse verenigingen afhankelijk zijn van goed uitgeruste en onderhouden (gemeentelijke) accommodaties;
  • de nu voorliggende nota gebaseerd is op informatie, die in 2017 door verenigingen en andere partijen geleverd is;
  • in de nu voorliggende nota wordt gesproken over het opleveren van deelkaders (zoals het huisvestingsplan onderwijs) in 2020;
  • ondanks/vanwege voorgaande niet automatisch voorzien is in een algehele actualisatie van de nu voorliggende nota in 2020;
  • het desondanks wél verstandig is om nu al op basis van vastgesteld, integraal accommodatiebeleid te werken.

Roept het college op:

• het komende jaar te gebruiken om met verenigingen en burgers in gesprek te gaan over de uitwerking van dit integraal accommodatiebeleid;
  • daarbij specifiek ook te kijken naar de onderhoudsplannen;
  • hierna een werksessie met de raad te organiseren, om de opgehaalde informatie te delen en het accommodatiebeleid te actualiseren;
  • deze actualisatie uiterlijk in het eerste kwartaal van 2021 ter vaststelling aan de gemeenteraad voor te leggen.

En gaat over tot de orde van de dag.

Merle van Leusden & Jaimy van Dijk

Merle van Leusden-Brüning

Merle is jong, wereldwijs en vastberaden, maar ook bruisend en levendig. Ze heeft de afgelopen jaren een bak ervaring opgedaan in de Provincie. Ze is ambitieus en zal er alles aan doen om het positieve verschil te maken in Brunssum. Haar doel voor Brunssum: Merle wil graag dat er meer twintigers en dertigers in Brunssum

Meer over Merle van Leusden-Brüning