Motie Bestuurlijke toekomst Brunssum

Motie discussie bestuurlijke toekomst Brunssum

De gemeenteraad van Brunssum, bijeen op dinsdag 5 juni 2018,

overweegt dat :

1. De discussie over de bestuurlijke toekomst van Brunssum goed voorbereid dient te worden,
  2. Ook het vandaag ter discussie staande coalitieprogramma uitspreekt dat de burgers nadrukkelijk betrokken dienen te worden bij het denken en besluiten over de bestuurlijke toekomst van Brunssum,
  3. De mening van de burgers volgens alle raadsfracties uitdrukkelijk moet worden betrokken alvorens de raad keuzes maakt op dit onderdeel,
  4. Het voorstel van de PvdA fractie d.d. 4 juni 2018 ‘Brunssum heeft keuzes’ voor de raad voldoende aanknopingspunten heeft om dit proces op korte termijn te structureren en als basis kan dienen de mening van de burgers adequaat te achterhalen door de gemeenteraad,

De gemeenteraad spreekt uit:

Het voorstel van de PvdA fractie d.d. 4 juni 2018 ‘Brunssum heeft keuzes’ als basis te nemen om het daarin beschreven proces in 2018 te starten en af te ronden,

en gaat over tot de orde van de dag.

Ingediend namens de fractie van de PvdA.