20 oktober 2013

Verwijten Pak ongegrond

Over een noordelijke weg rond Brunssum wordt al meer dan 40 jaar gesproken. Het aanleggen van een weg als de Buitenring is een kwestie van lange adem. Als je als bestuur elke vier jaar iets anders wilt zal de infrastructuur nooit worden aangelegd.

Besluitvorming Buitenring

In 2005 zijn er afspraken gemaakt hoe de Buitenring gefinancierd en aangelegd moet worden. Toen was ook al duidelijk dat de B56 Neu er zou komen. Het verwijt van het Pak richting de PvdA, slaat dus nergens op. Ze gebruiken argumenten die feitelijk niet opgaan. Ook het Pak heeft met deze kennis destijds ingestemd met de huidige weg.
De PvdA staat wel voor haar keuzes. Van 2005 tot heden is er constructief gewerkt om de Buitenring te realiseren. Continu in de weer om de weg beter te laten landen. Wij lopen ook niet weg voor de consequenties.
Wij snappen dat een weg als de Buitenring pijn doet in bepaalde delen van Brunssum. Maar wij geloven er ook in dat de weg Brunssum uiteindelijk een betere toekomst zal brengen.

Met vriendelijke groeten,

Eric Geurts, PvdA Brunssum