Reactie Merle op inzetten informateur

Door Merle van Leusden-Brüning op 13 april 2022

‘Maarreh… hoe gaat nu eigenlijk in Brunssum, Merle?’

De verkiezingen zijn inmiddels vier weken geleden. Voor het gevoel van PvdA Brunssum zijn we nog geen stap verder in de vorming van een nieuwe coalitie in Brunssum.

Dat politiek en onderhandelingen over het algemeen niet getekend worden door snelheid en actie, maar eerder door langdradig en stroperig, is bekend. …Maar na een maand hadden we bést al iets verder kunnen zijn.

Wat ons betreft komt er geen informateur maar een formateur. Dat betekent: niet opnieuw met iedere partij praten, maar gericht aan de slag met de coalitievariant die nu op tafel ligt. Een variant waarvan een meerderheid van de raad hun voorkeur voor heeft uitgesproken.

Een onafhankelijk formateur zou deze coalitievariant (PAK, Lijst Borger, VVD Brunssum en PvdA Brunssum) moeten gaan verkennen. Zodat we een breedgedragen coalitie kunnen vormen. Dat is wat Brunssum nodig heeft én wat Brunssum verdient. Als we laten zien dat deze coalitie over hun schaduwen heen stapt, laten we zien dat we breken met het verleden. Inhoud en daarmee Brunssum voorop.

En zeker, zorgvuldigheid voor snelheid! Maar in onze ogen zijn er al genoeg zorgvuldige stappen genomen om nu de schwung erin te brengen.

Omdat Brunssum dat verdient.

Oan de geng!

Merle van Leusden-Brüning

Merle is jong, wereldwijs en vastberaden, maar ook bruisend en levendig. Ze heeft de afgelopen jaren een bak ervaring opgedaan in de Provincie. Ze is ambitieus en zal er alles aan doen om het positieve verschil te maken in Brunssum. Haar doel voor Brunssum: Merle wil graag dat er meer twintigers en dertigers in Brunssum

Meer over Merle van Leusden-Brüning