10 januari 2021

Prijs voor onze fractievoorzitter Haico Offermans

We waren onze fractievoorzitter even kwijt afgelopen week…

Maar dat was voor de goede zaak (the greater good) en daar lenen we hem natuurlijk graag even voor uit.

Samen met Jaimy van Dijk (raadslid VVD) heeft hij de allereerste uitreiking van de ‘Liberaal van het Jaar’ van de JOVD Limburg in ontvangst genomen.

Hoe is dat zo gekomen?

Beiden hebben afgelopen jaar vele uren werk verzet om de aankoop van een vijftal panden in het centrum van Brunssumdoor het College van B&W te onderzoeken en de gang van zaken kritisch te bevragen.

Dit bracht aan het licht dat de door de gemeenteraad vastgestelde procedures niet correct zijn gevolgd en dat de kaders wel erg ruim waren opgesteld. Hierdoor kon de gemeenteraad haar controlerende taak niet naar behoren uit te voeren.

Het is een verdienste van beide heren dat door hun onderzoek en vragen, de kaders inmiddels zijn aangescherpt. Het College van B&W moet bovendien nu meer verantwoording afleggen over de manier waarop ze de procedures volgen en omgaan met gemeenschapsgeld. Op die manier kan iedereen het hopelijk beter uitleggen aan de inwoners van Brunssum en de gemeenteraad.

Wij feliciteren Haico Offermans en Jaimy van Dijk met deze prijs.

En voor we het vergeten… Het is de linkse meneer op de foto! Dat dan weer wel. ?