Merle van Leusden lijsttrekker PvdA Brunssum

23 maart 2021

Merle van Leusden wordt lijsttrekker van de Partij van de Arbeid Brunssum bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. Tijdens de afdelingsvergadering werd het zittend raadslid unaniem gekozen, op aandragen van het bestuur. “Wij hebben het volste vertrouwen in de kwaliteiten van Merle om in de komende raadsperiode de Partij van de Arbeid Brunssum te vertegenwoordigen. Zij is voor ons de ideale kandidaat: jong, maar ook ervaren, betrouwbaar, vernieuwend en betrokken bij de gemeenschap van Brunssum,” aldus afdelingsvoorzitter Servie Broers.

Trots

Zelf zegt Merle: “Ik ben trots dat de afdeling mij het vertrouwen geeft om de kar te gaan trekken bij de komende gemeenteraadsverkiezingen. Wij staan klaar om Brunssum nóg socialer, gezonder en mooier te maken.” Als raadslid heeft Merle zich sinds haar aantreden drie jaar geleden vooral ingezet voor onderwijs, het sociaal domein en versterken van betrokkenheid van burgers bij het bestuur van Brunssum. Zo heeft ze een onmisbare bijdrage geleverd binnen de werkgroep verbinden. Ze is, namens de werkgroep, initiatiefnemer van een brede burgerraadpleging de komende periode. “Ik wil mensen en politiek dichterbij elkaar brengen. Mensen moeten de ruimte krijgen om ook daadwerkelijk mee te doen en mee te bepalen over hoe Brunssum eruitziet. Niet enkel eens per vier jaar. Dat is mijn belangrijkste drijfveer.

Fractievoorzitter

De burgers en hun behoeften staan voor de Partij van de Arbeid altijd centraal. Merle staat voor de nieuwe politiek in Brunssum, die daar écht vorm aan geeft. Iemand die op haar leeftijd al zoveel ervaring heeft opgedaan, kan Brunssum de komende jaren echt verder helpen,” zegt fractievoorzitter Haico Offermans. Offermans blijft fractievoorzitter tot aan de komende verkiezingen.

Verkiezingsprogramma

Later dit jaar stelt Partij van de Arbeid Brunssum de volledige kieslijst vast en een op de toekomst van Brunssum gericht verkiezingsprogramma. De komende periode wordt daar vorm aan gegeven. Iedereen is uitgenodigd om daar een bijdrage aan te leveren. Volg ons op Facebook, Instagram en Twitter of neem een kijkje op de website.