Even geduld a.u.b.

21 april 2020

PvdA Brunssum deelt geduld/patience uit

De noodzaak tot social distancing, thuis isolatie en de stop op bezoek aan verpleeghuizen en verzorgingshuizen heeft voor veel ouderen en andere kwetsbare groepen tot gevolg dat de dagen erg eenzaam zijn.

Om dit te verlichten en te laten weten dat er aan hen gedacht wordt, heeft PvdA Brunssum iets leuks voor hen in petto. Nu we niet bij elkaar op bezoek kunnen voor een kletspraatje en/of een kopje koffie, dachten we aan een traditioneel spel kaarten. Het kan zo ontspannend zijn, een kaartspelletje spelen om je gedachten te verzetten.

Patience is een kaartspel dat je alleen kunt spelen. Er zijn onderzoeken waarin wordt beweerd dat het kaartspel patience door veel Franse gevangenen werd gespeeld. Het kaartspel Patience werd in eerste instantie gespeeld om de tijd te doden en in de gevangenissen niet krankzinnig te worden. Napoleon zou het spel tijdens zijn ballingschap op St. Helena ook veel hebben gespeeld

We delen in totaal 1000 kaartstellen uit, waarvan 500 kaartspellen aan alle verzorging- en verpleeghuizen in Brunssum. Ook delen we 500 kaartspellen uit aan mensen die zelfstandig wonen in Brunssum.

Deze actie maakt deel uit van de lopende campagne SoSjaal. Deze campagne is gestart in 2019 met 2 doelen. Saamhorigheid creëren en eenzaamheid verminderen. Nu we geen fysieke bijeenkomsten kunnen organiseren, willen we laten weten dat we aan iedereen denken. En als we met zijn allen in goede gezondheid door deze tijden heen komen, kunnen we patience ook weer gewoon met zijn tweeën spelen.

Voor nu: blijf gezond, let op jezelf en op elkaar!

Groetjes

PvdA Brunssum

Haico Offermans, Merle van Leusden-Brüning, Dave Nowacki, Anneke Smeets, Kevin van de Leemput,
Servie Broers, Nicole Dibbets, Rob Pijls, Renée Oudijk, Vera Braam