Workshop Vlaaien bakken met de senioren van PvdA Brunssum

Door Vera Braam op 18 juni 2018

Jaarlijks organiseert PvdA Brunssum een activiteit voor haar senioren. Wij zijn dankbaar voor hun onvoorwaardelijke steun en wilden ze dit jaar extra in het zonnetje zetten. Daarom was de keuze gevallen op een workshop vlaaien bakken in het Volkstuinencomplex In de Lemmender.

T Bakkes

In dat volkstuinencomplex staat sinds vorig  T Bakkes, een traditionele houtgestookte oven, vorig jaar geopend door Haico Offermans ( toen nog wethouder)  en dat staat in steen gebeiteld.
Dat kan er nooit meer vanaf 🙂

Bakkes Lemmender

We werden welkom geheten met koffie en heerlijke vlaai, waarbij natuurlijk van de gelegenheid gebruik werd gemaakt om even gezellig bij te kletsen. Daarna was het toch echt tijd om de handen uit de mouwen te steken.

workshop vlaaien bakken

In groepjes van 3 personen werd er door een enthousiaste groep vrijwilligers uitleg gegeven en kon je je eigen fruitvlaai maken.
Die ging daarna natuurlijk in die mooie oven, zodat je nog wat lekkers had om mee naar huis te nemen.

vlaai

De resultaten waren goed, zoals je hierboven kunt zien. De geuren die uit de oven kwamen, waren ook niet te versmaden. Je moet erbij zijn geweest. 🙂
Nadat iedereen zijn vlaai naar keuze had gemaakt, werden de handen geschud en maakten we nog even een groepsfoto.

senioren

Het is fijn om even met elkaar van gedachten te wisselen in een informele setting en te informeren hoe het met iedereen gaat.
Tenslotte zie je elkaar niet iedere dag en is er niet altijd tijd voor. Daarom zijn dit soort momenten waardevol en koesteren we deze.
Volgend jaar weer!

Ps. Voor een volledig foto-overzicht klik je HIER

Vera Braam

Vera Braam is helemaal nieuw in de politiek en zegt wat ze denkt. Enthousiast, leergierig en gemotiveerd om Brunssum nog wat mooier te maken. Haar doel voor Brunssum: Vera wil graag een samenleving waarin we meer vertrouwen hebben, positiviteit uitstralen en dus ook gelukkiger zijn met wat we hebben. Een groenere gemeente en meer geld

Meer over Vera Braam

Waar ben je naar op zoek?