Tweede Rozencompliment aan Marco Winters uitgereikt

Door Haico Offermans op 27 december 2016

Brunssum barst van de vrijwilligers die, zonder daar iets voor terug te vragen, de handen uit de mouwen steken. Aan een van hen, de heer Marco Winters, werd op 22 december het tweede Rozencompliment van de Partij van de Arbeid Brunssum aangeboden.

Met een grote bos rode rozen bezochten wethouder Offermans en afdelingsvoorzitter Ine de Boer hem op de plek waar hij zich het meest thuis voelt; in zijn klas op BS De Vlindertuin. Marco zet zich het hele jaar in voor onze jeugdige Brunssumse gemeenschap.

Als leraar doet hij dat iedere dag in zijn klas als hij voor groep 4b staat. Maar daarbuiten is hij altijd intensief betrokken bij en helpt hij tijdens de Buitenspeeldag in Treebeek. Eén van de meest drukbezochte Buitenspeeldag-activiteiten van Brunssum.

En of het nou tijdens of na schooltijd is. Meester Marco is ook regelmatig te vinden in De Droomgaard. De Droomgaard is een volks-/schooltuincomplex in Treebeek. De kinderen komen daar in aanraking met tuinieren, groenten en planten en het verzorgen daarvan. Natuureducatie en het bijbrengen van verantwoordelijkheid op een leuke manier dus.

Naast dat alles is Marco ook nog bestuurslid bij Stichting Nienoo. Een stichting met een missie: Laat ieder kind stralen! Zij zetten zich in om kinderen die af en toe een beetje hulp nodig hebben te helpen. Hiertoe organiseren zij ieder jaar een drietal activiteiten voor deze doelgroep.

Kortom; dit tweede Rozencompliment is op de juiste plek terecht gekomen. Marco’s betrokkenheid bij de ontwikkeling van het kind is groot. Net als onze dank en respect hiervoor. Een bloemetje van de Partij van Arbeid Brunssum is op zijn plaats.

Ook iemand voordragen?

Enkele malen per jaar zal de Partij van de Arbeid Brunssum mensen op deze manier en in het zonnetje zetten. Kent u  iemand die een ‘Rozencompliment’ verdient, laat het ons dan weten via de link onderaan dit bericht.

Een trotse meester Marco met zijn Rozencompliment

Uitleg aande klas waarom we het Rozencompliment geven.

Uitleg aan de klas waarom we het Rozencompliment geven

De overhandiging van het tweede Rozencompliment

Laat uw informatie achter