Door Haico Offermans op 7 juni 2014

Stop de mantelzorg-boete

Logo mantelzorg-boete

Op 24 juni a.s. zal het wetsvoorstel, waarin de mantelzorg-boete is opgenomen, behandeld worden in de Eerste Kamer. De mantelzorg-boete is een korting op de AOW van 65-plussers die bij hun kinderen inwonen.

De PvdA gemeenteraadsfractie van Brunssum gaat samen met o.a. de afdelingen Maastricht, Heerlen en Kerkrade de leden van de Eerste Kamer oproepen niet in te stemmen met de zogenaamde mantelzorgboete.

Protestkaarten mantelzorg-boete

Daarnaast is door de PvdA Maastricht een actie gestart, waarbij burgers door middel van een protestbriefkaart hun ongenoegen kunnen laten blijken. Inmiddels is de mantelzorgboete immers met een jaar uitgesteld, maar dat vinden wij niet genoeg. Wij gaan voor afstel, geen uitstel!

De PvdA Brunssum steunt het initiatief en daarom zijn wij zaterdag 14 juni a.s. vanaf ongeveer 11.00 uur te vinden in het centrum van Brunssum. Daar vragen wij de burgers deze protestkaarten te ondertekenen.

Steun onze actie ook en kom zaterdag naar het centrum van Brunssum (nabij Jan Linders).

Met vriendelijke groet,

Haico Offermans,