Rozencompliment voor Kinderkledingbeurs Brunssum

18 november 2018

Brunssum barst van de enthousiaste vrijwilligers. Mensen die, zonder daar iets voor terug te vragen, de handen uit de mouwen steken.

Eén van die initiatieven is ‘Kinderkledingbeurs Brunssum.’

Kinderkledingbeurs Brunssum

Op zaterdag 17 november 2018 werd alweer het zevende Rozencompliment van de PvdA Brunssum uitgereikt. In het voormalige schoolgebouw aan de De Gasperistraat in Brunssum, waar zij inmiddels hun onderkomen hebben weten te vinden, werden de bestuursleden door PvdA-fractievoorzitter Haico Offermans bedankt met een rozenstruikje en een bijpassend bedankkaartje.

Hoewel de Kinderkledingbeurs Brunssum al zo’n 20 jaar bestaat, is hun bekendheid pas echt stevig gegroeid sinds de inzet van sociale media (ruim 2000 volgens op Facebook) en internet. Door die grotere bekendheid bleef de zoektocht naar een geschikt onderkomen een blijvend punt van aandacht. In de loop der jaren is de beurs verhuisd van verschillende kerken naar de oude Brikke Oave en vervolgens via de Brunnahal naar de huidige locatie op de De Gasperistraat 7. Een locatie die volledig voldoet aan wensen en behoeften.

Men startte destijds met een klein clubje vrijwilligers om de ‘wereld van kinderen en ook grote mensen een klein beetje mooier maken.’ Inmiddels kent de Kinderkledingbeurs Brunssum naast een ontzettend enthousiast bestuur, een grote groep van ongeveer 50 vrijwilligers, zo’n 300 kledingdonateurs per keer en wel 500 bezoekers per beurs.

Honderden zakken met tweedehands kleding worden na de inname door de vrijwilligers gesorteerd. Daarna van een kaartje met prijs en donateursnummer voorzien en vervolgens verkocht tijdens de babykleding-, kinderkleding- en restantenbeurs. De opbrengsten gaan gedeeltelijk terug naar de donateurs. Ze worden ingezet voor de organisatie en de overige kosten van de Kinderkledingbeurs Brunssum en uiteindelijk wordt de kleding die niet verkocht is ook nog aan diverse goede doelen geschonken.

PvdA Brunssum bewondert de belangeloze inzet van de Kinderkledingbeurs Brunssum en hun team van vrijwilligers. We hopen dat zij nog lang gebruik kunnen maken van deze perfecte locatie en dat ze daarmee nog heel veel mensen gelukkig kunnen maken met kwalitatief goede, hergebruikte kleding.

Ook iemand voordragen?

Enkele malen per jaar zal de PvdA mensen zo bedanken en in het zonnetje zetten. Kent u iemand die een ‘Rozencompliment’ verdient? Laat het ons dan weten via de link onderaan dit bericht.

Laat uw informatie achter

Waar ben je naar op zoek?