Informatiebijeenkomst Schutterspark

Door Haico Offermans op 1 mei 2018
Dinsdag 17 april werd door de gemeente Brunssum en de verantwoordelijk exploitant van de speeltuin (Schutterspark BV) een informatieavond georganiseerd. Men presenteerde daar de plannen voor de vernieuwde speeltuin Schutterspark. De oorspronkelijke plannen voor de vernieuwing zijn destijds onder een coalitie met daarin de PvdA Brunssum opgestart. En omdat wij nog steeds erg betrokken zijn bij het Schutterspark, waren wij er uiteraard bij om ons te laten informeren.
Wat ons bij bleef van de avond is dat de gemeente over de geplaatste toestellen gaat en dat de exploitant zorgt voor de vervanging/aanpassing van de gebouwen. Naast de bestaande toestellen, worden er nieuwe toestellen geplaatst. Ook wordt het park uitgebreid met een waterpartij en skelterbaan.

Planning:

• Fase 1: Plaatsing van toestellen. Klaar vóór 20 mei, zodat de speeltuin met Pinksteren open kan. (Deze fase behelst 70% van het plan);
  • Fase 2: Vervanging en aanpassing van de gebouwen;
  • Fase 3: Plaatsing van de waterpartij en skelterbaan.
Als alles klaar is, zal het een speeltuin worden die het hele jaar open is. Aan het eind van de informatieavond tekenden de wethouder en exploitant een overeenkomst.

Naar aanleiding van deze avond, bleken er dus nog veel dingen onbeantwoord. Door te luisteren naar de mensen om ons heen en de informatie die wij kregen, hebben wij daarom besloten om 16 aanvullende vragen te stellen over de speeltuin.

Eén van die vragen is: Waarom was de buurt niet uitgenodigd om aan de voorkant een actieve bijdrage te leveren aan de plannen voor de vernieuwde speeltuin Schutterspark en werden zij 17 april enkel geinformeerd over hoe de nieuwe speeltuin eruit zal gaan zien?

De vragen kunt u hier bekijken:

20180426-HO-Artikel 43 vragen-Schuttterspark

Haico Offermans

Haico Offermans heeft altijd een luisterend oor voor iedereen, omdat elk verhaal iets bijzonders vertelt. De afgelopen periode ( 2015-2017) heeft Haico als wethouder bewezen hoe hij Brunssum een beetje mooier heeft gemaakt. Hij wil daar graag samen mee verder gaan. Zijn doel voor Brunssum: Haico wil de verduurzaming van onze gemeente voortzetten. Bijvoorbeeld in

Meer over Haico Offermans