Door Nicole Dibbets op 10 oktober 2013

Eric Geurts lijstaanvoerder

Eric Geurts unaniem tot lijsttrekker PvdA gekozen

Met algemene stemmen is Eric Geurts door de PvdA Brunssum gekozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart 2014. Eric is 43 jaar, geboren en getogen in Brunssum, afgestudeerd chemisch technoloog, getrouwd en vader van twee zonen. Al meer dan 16 jaar is hij betrokken bij de lokale politiek.

“Wij hebben Eric nu bijna acht jaar volop in actie gezien als wethouder voor Brunssum namens de Partij van de Arbeid. Daarbij heeft hij grote successen behaald. Brunssum ligt er goed bij.” De gemeente is sterker en levendiger door het aantrekken van nieuwe winkels in het centrum, de bouw van nieuwe woningen en het slopen van verouderde huizen.

Er zijn miljoenen aan subsidies binnengehaald voor projecten zoals de renaturering (ontkluizing) van de Rode Beek die zojuist gestart is. Daardoor is Brunssum nog veel groener geworden. Het Schutterspark is niet alleen opgeknap, maar levert ook vertier aan de groeiende bezoekersstroom. Dit is een van de stokpaardjes van de PvdA Brunssum.

Als het hem de komende periode lukt om ook het Themapark Nature Wonder World te laten landen in Brunssum, dan kan Brunssum haar toekomst weer aan. “Met zo’n staat van dienst durven wij met Eric als lijsttrekker de verkiezingen aan,” aldus Servie Broers die als fractievoorzitter Eric Geurts al jaren kent.

Eric Geurts ziet de verkiezingsstrijd met vertrouwen tegemoet. “We gaan voor Brunssum. Ik wil de klus afmaken.” De aanwijzing tot lijsttrekker voor de PvdA op 9 oktober was de eerste stap op weg naar de verkiezingen van 19 maart 2014.

In november wordt de rest van de kieslijst met alle kandidaten en het verkiezingsprogramma door de PvdA Brunssum vastgesteld. In dat programma zal de Partij van de Arbeid voortgaan op de weg die acht jaar geleden is ingezet. Investeren in mensen, in werk en kwaliteit van leven, samen met een open, eerlijk en betrouwbaar openbaar bestuur.

Lees ook De Limburger/Limburgs Dagblad

Nicole Dibbets

Nicole Dibbets heeft maar één doel voor ogen en dat is Brunssum beter maken. Waarbij de reis ernaartoe voor haar net zo belangrijk is als het doel op zich. Haar doel voor Brunssum: Nicole wil de betrokkenheid van de Brunssumers vergroten door meer bewustzijnacties te organiseren. Zo kunnen we samen de knelpunten in de gemeente

Meer over Nicole Dibbets

Waar ben je naar op zoek?