Brunssum Open Scrabbledagen

15 augustus 2018

Heb jij je woordje klaar? Kom dan op 5 en 6 september naar het Lindeplein en doe mee aan het offline wordfeuden! We organiseren “Brunssum Open Scrabbledagen” om aandacht te vragen voor laaggeletterdheid in Brunssum. In de week van de alfabetisering vragen wij aandacht voor dit probleem op een originele wijze.
We hebben een mega scrabblebord van 4 meter bij 4 meter en daar kun je laten zien of jij de 3x letterwaarde pakt of nog beter de 3x woordwaarde. Wil je altijd het laatste woord hebben? Wij dagen je uit om het te komen laten zien 🙂

week van de alfabetisering

Week van de alfabetisering

De week van de alfabetisering wordt georganiseerd door Stichting Lezen en Schrijven.

Onze samenleving wordt sterker als iedereen kan meedoen. Helaas is dit voor 2,5 miljoen volwassenen in Nederland niet vanzelfsprekend.
Zij hebben moeite met lezen, schrijven en/of rekenen. Daardoor lopen ze tegen problemen aan op het gebied van geld, werk, gezondheid en gezinsleven.
Met grote gevolgen voor het individu en de maatschappij, want: laaggeletterdheid raakt iedereen.
Het wordt tijd de vicieuze cirkel te doorbreken. Alleen samen kunnen we laaggeletterdheid aanpakken.
Kom tijdens de Week van de Alfabetisering in actie.
Samen gaan we voor een geletterd Nederland!

Waar ben je naar op zoek?