Rozencompliment voor Droomgaard

Door Haico Offermans op 2 mei 2017

Brunssum barst van de enthousiaste vrijwilligers. Mensen die, zonder daar iets voor terug te vragen, de handen uit de mouwen steken. Zoals ook het bestuur van Stichting Droomgaard West. Aan hen werd op 29 april 2017 het derde Rozencompliment van de PvdA Brunssum aangeboden. Dit keer niet met een mooie bos rode rozen, maar met een veel toepasselijkere rozenstruik.

Het idee voor deze ‘Droomgaard’ is drie jaar geleden ontstaan tijdens een brainstorm met groep-achters van de Sint Franciscusschool in Treebeek. Samen met de gemeente is naar een plek gezocht waar dit fantastische idee gerealiseerd kon worden. En dat terrein, het voormalige volkstuinencomplex ‘Houdt Treebeek mooi’, is inmiddels omgetoverd van veld met onkruid tot een échte Droomgaard. Het is een plek waar iedereen met handen en voeten in de aarde kan wroeten, kan leren van de natuur en ook tot rust komen. Deze transformatie is, dankzij de tomeloze inzet van het bestuur van Stichting Droomgaard West, schoolkinderen, buurtbewoners en vrijwilligers, in iets minder dan een jaar tijd afgerond.

Moestuinbakken bij Droomgaard WestMaar, Stichting Droomgaard West is nog niet helemaal klaar. Op dit moment worden er in een broedmachine een aantal eieren uitgebroed, zodat schoolkinderen kunnen zien hoe een kuiken zich in het ei ontwikkelt en uiteindelijk als kip of haan in de buitenren kan lopen. Ook zijn er sinds dit schooljaar moestuinbakken gemaakt, zodat de kinderen precies weten waar welke groente groeit. Nu alleen nog een mooi plaatsje vinden voor de rozenstruik!

Ook iemand voordragen?

Enkele malen per jaar zal de PvdA mensen zo bedanken en in het zonnetje zetten. Kent u  iemand die een ‘Rozencompliment’ verdient? Laat het ons dan weten via de link onderaan dit bericht.

Laat uw informatie achter

Waar ben je naar op zoek?